Velencei tavi túra 2014

Az egyesületünk esemény-naptárában szereplő Velencei-tavi túraprogramot valósítottuk meg 2014. július 24.-28. között.

Mindenki a saját tulajdonában lévő kajakkal vett részt a programon.

Mivel nem találtunk megbízható, részletes tájékozódási forrást a megfelelő kemping kiválasztásához, ezért egy kocsival magunk indultunk útnak a lehetőségek felderítésére Velence településen.

Mivel a kajakokat személykocsikkal terveztük odaszállítani, a vonattal való megközelíthetőség kisebb jelentőséget kapott, (célszerűségi okokból eleve az északi oldalra gondoltunk), de végül nagyon jól jött, hogy szerencsére a legközelebbi vasút- és buszmegálló 2-3 perces gyaloglásra volt.

Az előzetes terepszemlén figyelembe vettük a kempingek általános kinézetét, a szállás árát, komfortosságát, üzletek, éttermek közelségét, de a legfontosabb szempont a vízreszállás lehetősége volt.

Három felmért kemping közül 2-ben a csónakot gyakorlatilag sérülés veszélyével tudtuk volna csak vízre tenni (éles kövekből, a földfelszín fölé érő szádpallós partvédő elemekből, vagy egyéb kiálló tárgyakból keletkezett akadályok miatt).

A Velence vasútállomáshoz legközelebbi szállás (Vitorlás Kemping) lett a nyerő, annak ellenére, hogy láttunk jobbnak kinéző és kényelmesebbnek látszó lehetőséget is. Itt viszonylag tűrhető vízreszállási és tavi fürdőzési lehetőség is volt, füves parttal (árnyék nélkül).

Közvetlen a telep mellett egy nagyobb szálloda és látogatható (elég drága) termálfürdő is van, a néhány perc gyaloglással elérhető Velence vasútállomás melletti járati buszmegállóból kényelmesen el lehet érni a lényegesen olcsóbb agárdi termálfürdőt is.

A 7-es sz. főút másik oldalán vannak üzletek, éttermek, viszont a partot kelet felé követve egy egészségmegőrzésre alkalmas sétával eljutunk a „Velence kapuja” nevű, több szórakozási lehetőséget, szépen kiépített, tengerpart-szerű strandot, egyszerűbb, kiülős éttermeket kínáló épületegyütteshez, amelynek egyik végén egy ismert élelmiszer áruházlánc üzlete is van.

Az evezést a kezdeti négy résztvevő közül ketten kezdtük, először csak rövid távokon, pl. a tó keleti végébe, a köteles vízisí pályához, néhány nádas és a legközelebbi sziget (2 van belőle a tóban) megkerülésével, mivel az időjárás gyakran fenyegetett esővel, meg amúgy sem volt gatyaszaggató hőség.

Később áteveztünk az északi oldalra, az evezős versenyek pályájához, a parton látszott a Kolonics (hirtelen halált halt kenus) emlékmű majd az elég lakatlan part mellől a nádasok között a második szigetet is körbeeveztük, és a déli part mentén a különböző, népszerű üdülőterületeket látva értünk vissza szálláshelyünkre.

Később egyikünk evezésképes unokája is megérkezett, vele is körülnéztünk a tavon.

Több esetben a fenyegető eső késztetett bennünket idő előtti visszavonulásra.

Időközben a szomszédos termálfürdőt,  valamint  busszal az agárdit is meglátogatták néhányan, de a közösségi közlekedéssel Pákozd nevezetességeinek meglátogatására is sor került.

LICHTMANN Tibor

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.